Szkoły Trenerów
1Wersja pełna (200 h)
Na całość programu składa się 25 dni szkolenia: 10 dwudniowych zjazdów (10 x 16 godzin) oraz 1 pięciodniowego (40 godzin) treningu interpersonalnego.
Żeby zaliczyć szkołę trenerów jako bazę do certyfikatu PTP czy STOP powinna mieć 200 godzin lub 250 jeżeli to nie był jednoczęściowy projekt!!! Każda szkoła trenerów powinna zawierać trening interpersonalny.
Warsztat wprowadzający: Konwencje szkoleniowe i efektywna komunikacja (16 h)
Trening interpersonalny (40 h)
Dynamika grupy szkoleniowej (16 h)
Asertywność i konflikty (16 h)
Zajęcia obejmują teorię i narzędzia związane z postawą asertywną i budowaniem autorytetu i współpracy. Istotną jego częścią jest przełożenie wiedzy na praktykę związaną z pracą nad udrażnianiem komunikacji w grupie szkoleniowej. Doskonalenie podstawowego narzędzia w pracy trenerskiej i zespołowej – informacji zwrotnej.
Facylitacja pracy grupowej (16 h)
Aktywna praca grupy to podstawa metod aktywnych. Podczas warsztatu poznamy techniki i narzędzia budowania zaangażowania i wpływu podczas dyskusji. Poćwiczymy prowadzenie dyskusji włączającej różnorodne opinie i potrzeby, grupowe podejmowanie decyzji. Potrenujemy techniki komunikacyjne
Metodologia uczenia i metody aktywne (2 x16 h)
Warsztaty skupiają się na poznawaniu, doświadczaniu, konstruowaniu umiejętności stosowania ćwiczeń aktywizujących. Stanowi rzetelny przegląd narzędzi trenerskich związanych z prowadzeniem zajęć warsztatowych metodami aktywnymi wraz z ich pragmatycznym osadzeniem w praktyce zawodowej uczestników oraz potrzebach odbiorców ich szkoleń. Omawiane narzędzia to: rozgrzewki, podsumowania, dyskusje grupowe, gry symulacyjne, praca w podgrupach, techniki dramowe, case study, techniki plastyczne i praca oparta na metaforze.
Struktura i budowanie warsztatu (16 h)
Zajęcia dotyczą konstruowania modułów szkoleniowych w oparciu o potrzeby i specyfikę uczestników i cele edukacyjne. Zawierają metodologię „5W”w doskonaleniu umiejętności tworzenia scenariusza warsztatu edukacyjnego. Uczestnicy przechodzą przez cały ten proces – od ustalenia celów do kwestii operacyjnych związanych z wprowadzaniem poszczególnych ćwiczeń. Będą mieli okazję zapoznać się z różnymi sposobami kreowania struktury warsztatu.
Superwizja (2 warsztaty po 16 h)
Zajęcia superwizyjne służą doskonaleniu warsztatu trenerskiego. Na tego typu warsztacie uczestnicy samodzielnie przygotowują i prowadzą fragmenty zajęć. Po ich realizacji otrzymują informacje zwrotne od pozostałych uczestników oraz trenera-superwizora. Ta forma pracy jest szczególnie skuteczna w doskonaleniu umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w pracy z grupą. Dają możliwość zmierzenia się z całą gamą tzw „trudnych sytuacji” w praktyce trenerskiej.
Trudne sytuacje i mój indywidualny styl trenerski.
Planowanie rozwoju. Podsumowanie szkoły (16 h)
2Wersja skrócona (136 h)
Na całość programu składa się z 17 dni szkolenia: 6 dwudniowych zjazdów (6 x 16 h) oraz 1 pięciodniowego (40 h) treningu interpersonalnego.