Szkoły Trenerów

1Wersja pełna (200 h)

Na całość programu składa się 25 dni szkolenia: 10 dwudniowych zjazdów (10 x 16 godzin) oraz  1 pięciodniowego (40 godzin) treningu interpersonalnego.

Żeby zaliczyć szkołę trenerów  jako bazę do certyfikatu PTP czy STOP powinna mieć 200 godzin lub 250  jeżeli to nie był jednoczęściowy projekt!!! Każda szkoła trenerów powinna zawierać trening interpersonalny.

Warsztat wprowadzający: Konwencje szkoleniowe i efektywna komunikacja (16 h)

Warsztat służy uwspólnieniu języka w obszarze edukacji oraz wprowadzenie w obszar wiedzy i narzędzi komunikacyjnych. Przećwiczymy podstawowe narzędzia komunikacyjne w pracy edukacyjnej m.in. aktywne słuchanie, komunikat JA, parafrazę.

Trening interpersonalny (40 h)

Trening  koncentruje się na sferze relacji międzyludzkich oraz procesach psychologicznych zachodzących w grupie. Jego struktura nie jest z góry ustalona – rządzi się w dużej mierze potrzebami uczestników a nie scenariuszem. Jest to bardzo istotne doświadczenie dla trenera przygotowującego się do zawodu. Umożliwia przeżycie i przyjrzenie się „od środka” zjawiskom psychologicznym, jakie zachodzą w grupie szkoleniowej.

Dynamika grupy szkoleniowej (16 h)

Warsztat koncentruje się na analizie tzw. „procesu grupowego”, czyli mechanizmów psychospołecznych, które prowadzą grupę ku współpracy. Ważnym jego elementem jest również analiza struktury grupy (ról, jakie biorą na siebie poszczególne osoby w toku jej rozwoju). Kanwą do pracy na tym warsztacie są doświadczenia wyniesione z treningu interpersonalnego.

Asertywność i konflikty (16 h)

Zajęcia obejmują teorię i narzędzia związane z postawą asertywną i budowaniem autorytetu i współpracy. Istotną jego częścią jest przełożenie wiedzy na praktykę związaną z pracą nad udrażnianiem komunikacji w grupie szkoleniowej. Doskonalenie podstawowego narzędzia w pracy trenerskiej i zespołowej  – informacji zwrotnej.

Facylitacja pracy grupowej (16 h)

Aktywna praca grupy to podstawa metod aktywnych. Podczas warsztatu poznamy techniki i narzędzia budowania zaangażowania i wpływu podczas dyskusji. Poćwiczymy prowadzenie dyskusji włączającej różnorodne opinie  i potrzeby, grupowe podejmowanie decyzji. Potrenujemy techniki komunikacyjne

Metodologia uczenia i metody aktywne (2 x16 h)

Warsztaty skupiają się na poznawaniu, doświadczaniu,  konstruowaniu umiejętności stosowania ćwiczeń aktywizujących. Stanowi rzetelny przegląd narzędzi trenerskich związanych z prowadzeniem zajęć warsztatowych  metodami aktywnymi wraz  z ich pragmatycznym osadzeniem w praktyce zawodowej uczestników oraz potrzebach odbiorców ich szkoleń.  Omawiane narzędzia to: rozgrzewki, podsumowania, dyskusje grupowe, gry symulacyjne, praca w podgrupach, techniki dramowe,  case study, techniki plastyczne i praca oparta na metaforze.

Struktura i budowanie warsztatu (16 h)

Zajęcia dotyczą konstruowania modułów szkoleniowych w oparciu o  potrzeby  i specyfikę uczestników i cele edukacyjne. Zawierają metodologię „5W”w doskonaleniu umiejętności tworzenia scenariusza warsztatu edukacyjnego. Uczestnicy przechodzą przez cały ten proces – od ustalenia celów do kwestii operacyjnych związanych z wprowadzaniem poszczególnych ćwiczeń. Będą mieli okazję zapoznać się z różnymi sposobami kreowania struktury warsztatu.

Superwizja (2 warsztaty po 16 h)

Zajęcia superwizyjne służą doskonaleniu warsztatu trenerskiego. Na tego typu warsztacie uczestnicy samodzielnie przygotowują i prowadzą fragmenty zajęć. Po ich realizacji otrzymują informacje zwrotne od pozostałych uczestników oraz trenera-superwizora. Ta forma pracy jest szczególnie skuteczna w doskonaleniu umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w pracy z grupą. Dają możliwość zmierzenia się z całą gamą tzw „trudnych sytuacji” w praktyce trenerskiej.

Trudne sytuacje i mój indywidualny styl trenerski.

Planowanie rozwoju. Podsumowanie szkoły (16 h)

2Wersja skrócona (136 h)

Na całość programu składa się z 17 dni szkolenia: 6 dwudniowych zjazdów (6 x 16 h) oraz 1 pięciodniowego (40 h) treningu interpersonalnego.

1. Konwencje szkoleniowe i Efektywna komunikacja. (16 h)

Warsztat wprowadzający

2.Trening interpersonalny (40 h)

OPIS

3. Dynamika grupy szkoleniowej (16 h)

OPIS

4. Podstawy asertywności (16 h)

OPIS

5. Struktura i budowanie warsztatu (16 h)

OPIS

6 i 7. Superwizja i podsumowanie szkoły (2 x 16 h)

OPIS

Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/Msocial/single.php on line 26
Barbara Chruślicka 2017. Wszystkie prawa zastrzeżone. Wykonanie strony: PROYECTO