O firmie
PRACOWNIA PSYCHOEDUKACYJNA MERITUM powstała w 1995 roku.
Specjalizuję się w pracy związanej z rozwojem potencjału ludzi. Pomagam w zdobywaniu wiedzy, nabieraniu i doskonaleniu umiejętności oraz w budowie motywacji i postawy. Bardzo ważnym elementem mojej pracy są wiedza i umiejętności związane z emocjami i ich wpływem na relacje interpersonalne a tym samym na efektywność pracy, budowanie postawy odpowiedzialności i przejmowania inicjatywy za rozwój własny oraz współpracowników.
Świadome wykorzystywanie emocji w codziennych działaniach pozwala na:
- Lepsze radzenie sobie z własnymi reakcjami zarówno w sytuacjach codziennej pracy jak i w sytuacjach wymagających szczególnej uważności i siły jak sytuacje dużego stresu czy konflikty;
- Wzmacnianie własnej pozycji i spokojniejsze budowanie relacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi;
- Doskonalenie sposobów komunikowania swoich emocji;
- Świadome wybory zachowań asertywnych zamiast agresji czy wycofania – co w perspektywie czasowej jest najlepszą bazą do budowania własnego autorytetu i lepszej realizacji zadań biznesowych;
- Odważniejsze szukanie „dobrych stron” i szans zamiast eskalowania konfliktów.
Nasz styl pracy
Korzystanie z potencjału grupy
Na warsztatach korzystamy z wiedzy uczestników – zarówno wyniesionej z ich dotychczasowych doświadczeń, jak i wiedzy „gorącej”, która powstaje „tu i teraz” w trakcie uczestnictwa w zajęciach. Taki styl ułatwia zintegrowanie już posiadanej wiedzy i umiejętności z tym, co nowe. Buduje również ważne dla zespołu nawyki związane z dzieleniem się posiadaną wiedzą z innymi.
Oprócz intelektu aktywizujemy emocje
Emocje, jako jeden z podstawowych komponentów postawy utrwalają efekty uczenia się nowych umiejętności. W połączeniu z aktywnym działaniem oraz intelektualną refleksją dają żywe i prawdziwe doświadczenie, które ułatwia dokonywanie trwałych zmian w swoim zachowaniu i stylu działania. Praca „na emocjach” rozbudza również zaangażowanie oraz wewnętrzną motywację do rozwoju.
Kładziemy nacisk na rzetelną informację zwrotną
Informacje zwrotne dotyczą konkretnych zachowań, ułatwiają również zrozumienie kontekstu, który wpływa na postrzeganie naszych działań. Dzięki nim uczestnik poszerza wiedzę o swoim zachowaniu i jego skuteczności. Zyskuje świadomość swoich mocnych stron, oraz obszarów wymagających zintensyfikowania działań rozwojowych.
Metodyka pracy zgodna z procesem uczenia się
Metodyka prowadzenia zajęć poparta jest wiedzą z psychologii uczenia się i dostosowana do naturalnych predyspozycji człowieka w tej mierze. Konstruując ćwiczenia opieramy się na tzw. cyklu Kolba – zawierają one podbudowę teoretyczną; wskazanie użyteczności nowej wiedzy lub umiejętności; doświadczenie, które pozwala przećwiczyć je w praktyce; refleksję, która pozwala na ich głębsze przyswojenie na poziomie własnego stylu zachowania i działania.
Elastyczność i rzeczowość
Realizację zajęć poprzedzamy rozpoznaniem potrzeb uczestników tak, by proponowane ćwiczenia w rzeczowy i konkretny sposób były osadzone w ich codziennej pracy. Często stosujemy studia przypadku, wprowadzamy metodę scenek. Za każdym razem odwołują się one do sytuacji z pracy uczestników. Przy tym w elastyczny sposób często konstruujemy w trakcie spotkania dodatkowe doświadczenia, które są odpowiedzią na aktualną potrzebę lub wynikają z kontekstu sytuacji na zajęciach.
Ciepło, zrozumienie i wewnętrzna siła
Na zajęciach tworzymy klimat, który ułatwia zmaganie się ze swoimi słabościami oraz ukazywanie tego, co wartościowe. Budujemy poczucie bezpieczeństwa, ale bez zgody na „dekowanie się” i brak postępów.