Menadżerskie warsztaty tematyczne
Nastawione są na rozwój konkretnych umiejętności, które zwiększają siłę oddziaływań lidera na zespół. Ich grupowy charakter pozwala na bliższe przyjrzenie się „od środka” i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących zespołami. Jest to bezcenna wiedza z punktu widzenia lidera, który w ferworze codziennej pracy częściej koncentruje się na wynikach i wskaźnikach, niż procesach społecznych towarzyszących ich osiąganiu.
By ten cel został zrealizowany:
- Uszczegółowienie i docelowa zawartość warsztatów
wymaga bliższego przyjrzenia się potrzebom odbiorców,
tak by wprowadzane tematy, ćwiczenia i przykłady były
jak najbliższe ich pracy. Uczestnictwo w nich, pozwoli menedżerom sprecyzować swoje mocne strony oraz obszary, które wymagają przepracowania. - Warsztaty prowadzone są metodami aktywnymi. Zadania, gryi przykłady opracowane są na podstawie realnych sytuacji z codziennej pracy uczestników.
- Uczestnicy otrzymują do każdego warsztatu komplet materiałów merytorycznych zawierających opracowania teoretyczne oraz praktyczne wskazówki, przykłady i narzędzia.
Przykładowe tematy:
- Znaczenie emocji – szkoła empatii
- Efektywne porozumiewanie się
- Radzenie sobie ze stresem
- Profesjonalny feedback – kluczowe narzędzie w pracy menedżerskiej
- Rozwiązywanie konfliktów z elementami mediacji
- Edukacyjna rola szefa
- Motywowanie i badanie potencjału zespołów
- Procesy grupowe – dynamika zespołów
- Zachowania asertywne – nauka otwartości i skuteczności
- Budowanie relacji.
- Trudne rozmowy
- Zespół w kryzysie
- Wprowadzanie zmian – aspekty psychologiczne
- Bilans między życiem zawodowym i osobistym. Gdzie jestem i dokąd idę?
I inne…